Hanoi & Sa Pa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Hanoi & Sa Pa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Hanoi & Sa Pa

Door: J

Blijf op de hoogte en volg Rianne

26 November 2012 | Vietnam, Sa Pá

Helloowww,

Hier weer een reisverslag onder het genot van een cola!

Dag 2 in hanoi was top. Veel gelopen en heel veel mooie dingen gezien (ho chi minh mosoleum, paleis, pagodes, war museum etc)! Smiddags ook een keer van de kaart gegeten! Alsnog een hele uitdaging. Rianne had soort van haaievinnensoep alleen dan anders, wat stond omschreven als mixed soup. Ze mog niet voor 1 persoon bestellen, dus dan maar 2 genomen (was wel nodig ook). Jelle had noodles met bief wat echt heerlijk was. In nederland zou het genoeg voor 3personen zijn.

Savonds vroeg gaan eten omdat we de trein moesten halen. Hadden gegrilde tonijn en garnalen. Beide typisch vietnamees bereid en heerlijk!

Daarna richting de trein gegaan. Eenmaal aangekomen in onze 4 persoons soft sleeper was het hopen dat er geen andere mensen bij kwamen. Helaas was dat niet zo en kwamen er 1 taiwanees en 1 chinees bij zitten. Jelle maar hopen dat hij niet zou snurken, maar helaas deed hij dat wel!

De soft sleeper bleek al niet soft te zijn (word een voorbode voor de terugweg waar ze een 6persoons hard sleeper hebben:( ) en mede daarom de hele nacht amper geslapen. Gelukkig kon de deur wel op slot en hadden we wel een redelijk veilig gevoel.

Eenmaal aangekomen de taxi gepakt richting sa pa. Hier kwamen we rond 0700 uur aan. Even gaan relaxen in het hotel maar we mochten nog niet inchecken. Na het ontbijten rond 0900 uur toch maar besloten om de stad in te gaan. Helaas was het aan het regenen en hadden we het koud. Toen maar een waterdichte north face jas gekocht. Top ding! Met jas en al daarna direct een gids aangesproken en een leuke prijs afgesproken om een tour te doen. Na 3 uur prachtige dingen gezien te hebben kwamen we bij haar "huisje" aan. Leuk om dit van binnen te mogen zien. Ze heeft daar ook lekkere noodles, rijst, ei, tofu en groenten voor ons gekookt. Ze bleef maar opscheppen voor mij en rianne en met een gevulde buik bleven we zitten. Onder het eten (al zittend op een 10cm hoge kruk) bleven mijn (jelle) ogen dicht vallen. Nachtje niet slapen in cocktail met jetlag hakte erin.

Hierna verder gegaan met de tour. Nog zo'n 1.30 uur gelopen voordat we in een dal uitkwamen. Van daar een scooter taxi gepakt om terug in ons dorp te komen. Was nog zo'n 10 km rijden. Hadden die dag dus zo'n 15 a 20 km gelopen (dat voelen we vandaag ook wel).

Owja Jelle (ik) is tijdens de tour 2x!!! Onderuit gegleden op de gladde hellingen! Je wilt niet weten hoe vies ik was en hoe hard rianne aan het lachen was!!

In het dorp even flesje drank gekocht en daarna in gaan checken in het hotel. Even snel opfrissen en bewust niet gaan liggen op bed omdat we anders in slaap zouden vallen. Rond 1800 een restaurant gaan opzoeken. Hier heeeerlijk gegeten. Hadden susu (lokale soort spinazie oid) met knoflook, gestoomde loempias en garnalen. Met een flesje lokale rode wijn erbij! Na het eten lekker gaan slapen.

Na een nachtje van zo'n 10uur weer wat frisser. Vandaag nog stukje wandelen richting draken klauw en vanavond de (drama!) trein pakken om 1930uur en verwachten rond 0430 aan te komen in hanoi. Daar direct taxi in en racen naar het vliegveld (duur +- 1 uur) waar we de vlucht van 0640 richting hue hopen te halen.

Xjes rianne en jelle

• 26 November 2012 - 05:47

Winfried:

mooi avontuur hoor graag het vervolg

• 26 November 2012 - 06:39

José:

Hoi Jelle en Rianne,
    Zo te lezen is Hanoi een mooie stand waar veel te zien is. Jullie zullen best mooie foto's hebben kunnen maken. Het eten begint beter te klinken, de soort spinazie met knoflook, gestoomde loempia en garnalen lijkt me wel lekker.
    Jammer dat de treinreis wat tegenviel. Maar wel ontzettend leuk dat de gids voor jullie in haar huis ging koken.
    Echt gastvrij. Jullie hebben best veel gelopen, dan zie natuurlijk ook veel. Ow ik kan me er alles bij voorstellen hoe hard Rianne aan het lachen was Jelle, toen jij onderuit ging.
    Ben benieuwd naar jullie verhaal over de draken, waar jullie straks naar toegaan.
    Veel succes met de treinreis, hopelijk valt de hard sleeper, toch wel mee.
    Goede reis, ook voor daarna met het vliegtuig naar Hue.
    Bedankt voor jullie update!
    Liefs, José

• 26 November 2012 - 10:17

Carla:

Hoi Liefies,

Super om te lezen wat jullie allemaal al weer hebben gezien en wat een belevenis in zo'n trein. Kan me voorstellen dat je weinig slaapt met nog vreemde mensen om je heen.
    Wat een geweldige dag in Sa pa en wat een gastvrije mensen weer daar. Lief dat ze jullie rondgereden heeft en voor jullie hebt gekookt. Klinkt lekker!!!!
    Ondanks de vermoeidheid toch nog zo veel gezien en heel veel gelopen. Super, hoor!!! Ik zie het al voor me jullie twee op de scooter en Jelle onderuit!!!! Hopelijk geen verwondingen!!
    Ik hoop dat jullie vandaag weer een mooie dag hebben en een rustige reis terug hebben naar Hanoi!

Lieve groetjes van Cees (vanuit Roba) en Carla

• 26 November 2012 - 14:50

Anja Broekhuizen:

Hallo daar....
    ik zie alles zo voor me ....de trein, de mensen,het eten....
    Leuk allemaal, behalve die trein dan hahah ( deden de slaappillen hun werk niet???)
    Als ik dit schrijf zitten jullie alweer te rammelen in dat gare ding.
    Maar Hue zal weer veel goed maken! Veel plezier in deze prachtige oude stad!!
    Een fijne reis verder en we hopen weer snel iets te lezen van jullie!
    liefs, fam Broekhuizen

Tags: Hanoi, Sa pa