Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Jelleenrianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

24 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Hoi allen,

Gisteren zijn wij na een lange, vermoeiende vlucht aangekomen in hanoi. Super mooi hotel, met aardig personeel. De gastvrouw kwam ons gelijk informatie geven over de stad. Wij vertelde dat we maar 1 nacht bleven om daarna door te gaan naar Sapa en dat we nog treintickets nodig hadden. Ze is daarna gelijk gaan bellen om de tickets te regelen! Jammer genoeg waren de tickets die we moesten hebben ivm vroege vlucht niet meer beschikbaar. Daarom nu wel op de zelfde tijd, maar een klasse lager. Hopelijk kunnen we wel een beetje slapen in de trein..

Daarna de stad in gegaan. Wat een chaos! Oversteken is nog nooit zo'n uitdaging geweest. Overal scooters. Of je nou op de stoep loopt of oversteekt, de scooters toeteren en scheuren langs je heen. Gelukkig hebben we allebei onze tenen nog!

Hebben een stadswandeling gemaakt waarbij we veel hebben meegekregen van de stad. Smiddags ergens gaan eten: komen ergens aan en de "kok" wijst ga maar zitten. Dus wij denken dat ze wel iets van menukaart oid komen brengen (hadden we aan de andere kant ook niet verwacht want zaten bij heel simpel kraampje langs de weg te eten). Wij dus zitten. Komt de "kok" en zet 2 bakjes met soort van koude soep voor ons neer. Wij wachten even op de lepel en daar kwam het volgende: bak rijst met tofu, pindas, ei etc. Blijkbaar hadden we dus geen keuze! Eten wat de pot schaft. Achteraf wistten we beide niet of we het nou wel of niet lekker vonden, zo apart was het.

Smiddags even uurtje powernap gedaan want de jetlag was er wel heel erg in aan het hakken (nu nog steeds btw). Hadden beide amper geslapen in het vliegtuig. Savonds over de nightmarket gelopen. Daarna onze welbefaande fruitcocktail-trick gedaan met heerlijke verse ananassmoothie. Vervolgens ergens gaan eten (tip vd gastvrouw vh hotel). Gaan weer zitten en bestellen wat te drinken. En je raad het al: het eten word zo voor onze neus gezet en klaargemaakt. Pitje en pan op tafel en daarbij iemand die met 100der kruiden iets klaar ging maken. Weer geen keuze dus! Gelukkig dit keer wel heeeeerlijk gegeten.

Vandaag nog wat van de stad bekijken en vanavond met de nachttrein naar sapa. Hopelijk wint de stad met indrukken het van de jatlag!

X rianne en jelle

• 24 November 2012 - 05:03

Winfried:

Mooi verslag
    Eten wat de pot schaft
    Hoor graag wat vandaag op het menu staat

Groetjes en geniet er van

Winfried en Carola

• 24 November 2012 - 08:59

José:

Hallo lieverds!
    De eerste dag al heel wat belevenissen. De ervaringen met het eten zijn ook bijzonder. Ik zie jullie gezichten al bij het neerzetten van de soep en het bakje rijst, het eerste "restaurant". Het tweede restaurant was er een met wat meer sterren. Misschien wel een beetje handig geen keuze te hebben, wat als je de menukaart had gehad, wat had je dan moeten bestellen? En bij het tweede restaurant in ieder geval heerlijk gegeten.
    Ben benieuwd wat jullie met de stadswandeling hebben meegemaakt. Voor straks een goede reis naar Sapa
    Heel veel liefs,
    groeten van Toon en José

• 24 November 2012 - 11:17

Cees En Carla:

Hoi liefies,

Fijn, wat van jullie gehoord te hebben! Geweldig dat we jullie op deze manier weer kunnen gaan volgen.
    Super, dat jullie ondanks de vermoeidheid toch nog zo'n verslag hebben geschreven.
    Wat indrukwekkend! Wat een gevaar in het verkeer daar zeg en dan als je al zo moe bent!
    Wat een verrassing met het eten en gelukkig dat het ook nog lekker was!
    Hopelijk, hebben jullie vannacht goed geslapen, een leuke dag gehad en een goede reis straks weer!

lieve groetjes van
    Cees en Carla