Cao dai en cu chi tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Cao dai en cu chi tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Cao dai en cu chi tunnels

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

04 December 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoi allemaal,

Allereerst zijn we vanmorgen vroeg naar cao dai vertrokken (half8 de bus). Hier staan een bekende tempel. Om 12 uur hebben we daar een dienst bijgewoond. Super om te zien! De sekte hadden of een witte,gele,rode ofblauwe gewaad aan. Elke kleur staat voor een geloof en rang. Elke 6 uur komen ze weer bij elkaar voor een dienst.

Vervolgens zijn we naar de cu chi tunnels geweest. Indrukwekkend weer om te zien en de verhalen vande oorlogte horen. We hebben tunneltjes gezien en vele boobytraps. Jelle heeft nog gelopen/gekruipd door de super kleine tunnels.

We zijn net weer terug (7uur). Zo weer lekker restaurantje opzoeken en op tijdnaar bedje. Morgenvroeg(half8) vertrekken we voor 2 dagen naar de mekong delta. We hebben daar geen internet!

Anja: we hebben geprobeerd met rudy af te sprekem, maar door zijn en onze drukke schema jammer genoeg niet gelukt.

Tot overeen paar dagen weer!xx

• 04 December 2012 - 13:42

José:

Hoi Rianne, hoi Jelle,

Dat zal een hele beleving geweest zijn, die mensen met al die verschillende kleuren gewaden.
    De frequentie van de dienst ligt wel hoog. Jullie dachten laten we dat eerst maar eens doen,
    voordat we naar de tunnels gaan ;-) ? Ik hoor later wel de verhalen wat zo'n dienst allemaal inhoudt en hoe het met jou is gegaan Jelle in die tunnels.
    Zoek een lekker restaurantje op, geniet er van, slaap lekker en morgen een goede reis naar de mekong delta. Dat wordt afzien voor ons, twee dagen geen internet!
    Dus bij deze heel veel liefs en xxxx
    José

• 04 December 2012 - 22:10

Carla:

Hoi liefies,

Weer een indrukwekkende dag zo te lezen. Apart, al die verschillende kleuren gewaden wat staat voor verschillende geloven.
    Bijzonder, de Cu chi tunnels. Jelle, hopelijk kon je daar goed de weg terug vinden in die kleine tunneltjes!
    Heel veel plezier aankomende dagen in de Mekong delta!!!

Tot hoors,
    Liefs Cees en Carla xxxx

• 05 December 2012 - 05:46

Winfried:

Mooie belevenissen weer
    Ik denk dat de Mekong Delta veel indruk achter laat.

Groetjes winfried