Hue naar hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Hue naar hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Hue naar hoi an

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 November 2012 | Vietnam, Hoi An

Hoi,

Vanmorgen zijn wij weer vroeg opgestaan om naar Hoi An te vertrekken. Bij het hotel hadden we een busticket gekocht. We hadden de keus uit een stoel voor 4 of 5 dollar. 5 dollar betekende een softstoel. Nou die nemen wij dan maar. Wat bleek: alle stoelen waren hetzelfde. En natuurlijk had ik (rianne) een kapotte stoel die achterover lag.

De busrit duurde circa 5 uur (voor 100 km.). Tijdends de rit begon de bus opeens te roken van binnen. Man achter ons liep naar de chauffeur toe,maar de chauffeur zei dat hij moest gaan zitten en straks zou stoppen. Na een stop van 10 minuten (eindelijk kunnen plassen) gingen we weer verder. De bus zette ons ergens in hoi an af. Na een korte wandeling waren we bij onze prachtige hotel.

De mevrouw van de receptie vertelde ons dat we waren geupgraded naar een superior room. We zaten verbaasd te kijken, maar okee prima. Wat bleek,zij had vernomen dat jelle en ik vandaag 3jaar hebben. Op onze kamer stond een heerlijke fles wijn met bloemen en een lief kaartje van Jose. Ja hoor ze had het weer geregeld, top! Daarnaast ook een mand met fruit en het bed was romantisch opgemaakt.

We zijn vervolgens op de fiets het stadje in gereden(5min.). Heel leuk en mooi om te zien. Weer heel anders dan hanoi. Even lekker gelunched en wat boodschapjes gedaan. Net even een wasje gedraaid in de badkuip. Nu zitten we heerlijk op ons balkon met een drankje.

Onze planning voor aankomende dagen in hoi an: lekker vanavond uieten en onze 3jaartjes vieren,scootertour door hoi an( geregeld door vriend van rudy, oom van leon), my son bezoeken en stadswandeling.

Het weer is hier trouwens super. Het zweet stroomt aan alle kanten. Heel anders dan het natte en koude sapa.

Wij gaan weer lekker genieten hier en hopen een beetje bij te kunnen slapen.

Liefs ons!

• 28 November 2012 - 10:08

Thim:

Gefeliciteerd!!

Geniet er lekker van samen, en doe voorzichtig.

Tot snel.

Gr,

Thim

• 28 November 2012 - 10:18

José:

Hoi (lijkt een beetje Vietnamees ;-) )

Fijn dat jullie nu heerlijk weer hebben (het wordt hier kouder en kouder!).
    Die rit in de bus was me wel weer wat.
    Een hele gezellige verder en veel plezier deze dagen in het mooie Hoi An of Faifo met haar mooie cultuur.
    Liefs, José

• 28 November 2012 - 10:25

Cees En Carla:

Hoi Liefies,

Wat een gedoe weer in die bus en dan voor die prijs!! Gelukkig, met goede afloop!!!
    Wat super lief van Jose!!! Hoe krijgt ze het inderdaad weer voor elkaar!!
    Wat leuk dat Rudy voor een scooter tour heeft gezorgd!! Doe wel voorzichtig!!
    Nu lekker genieten van al het lekkers, moois en deze bijzondere dag en lekker uitrusten!!!
    Nogmaals, gefeliciteerd jullie en een geweldige dag samen!! Wij nemen vanavond een borrel op jullie!! Proost!!!!!

Veel liefs,
    Cees en Carla xxxx

• 28 November 2012 - 11:19

Wietse:

Hallo broer en "zus",

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie drie jaar verkering. Leuk dat José voor een bos bloemen & een fles wijn gezorgd had.
    Het ziet er naar uit dat jullie lekker eten & drinken in Vietnam. Ik durf best wel de uitdaging aan te gaan om een betere passie cocktail te maken als jullie terug zijn, ik heb uiteraard toch niks te verliezen ;).
    Zo te zien vinden jullie al het gereis ook wel avontuurlijk, haha. Gelukkig in ieder geval dat het weer er mee zit.

Een hele fijne vakantie nog toegewenst verder.

Wietse

• 28 November 2012 - 11:24

Wietse:

Ik zie dat ik mijn bericht niet kan editen. Leuk dat jullie contact gehad hebben met Ruud en dat hij wat voor jullie geregeld heeft (via een vriend van hem). Ik ben trouwens erg benieuwd naar de foto's!

• 28 November 2012 - 15:38

Linda:

Hoi Rianne en Jelle!
    Van harte gefeliciteerd met jullie 3 jarig jubileum! :-)
    Leuk om zo over jullie reis te lezen. Geniet!!
    X
    Linda

• 01 December 2012 - 12:01

Winfried:

Wederom een mooie belevenis, volgende de reis een klapstoeltje en een brandblusser mee nemen in de rugzak.

geniet er van en tot het volgende verhaal.

Groetjes Winfried en Carola