Ho chi minh (saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Ho chi minh (saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Ho chi minh (saigon)

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

03 December 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoi allemaal,

Even weer snel een berichtje plaatsen. Ome henk en tante ine: leuk dat jullie ook mee lezen! Waarschijnlijk vanaf annie en henk rutten. Doe ze de groetjes van ons!

Gisteravond zijn we aangekomen in Ho Chi Minh. Dit isecht een stad vergeleken met de vorige plaatsen. Dat was meer dorpsgevoel. Dit is een stad met (nog meer) drukte hoge gebouwen etc.

Vandaag hebben we een stadwandeling gemaakt. Weer heel veel gezien. Diverse standbeelden,markt, herdenkingspaleis en last but not least het oorlogsmusuem. Wat heeft dat oorlogsmuseum ons geraakt! Wat een verhalen en foto's. Ik (rianne) ging er gewoon met een misselijk gevoel weg.

Morgen hebben wij een trip geboektnaar de cuchi tunnels(tunnels van de oorlog) en tay ninh(tempels/oorlog). Savonds komen we hier weer van terug. Vervolgens gaan we overmorgen naar de mekong delta. Een tour door de drijvende markt etc. Daar slapen we ook. Grote kans dat we daar geen internet hebben.

Iedereen leuke sinterklaas gehad? Of nog lekker vieren? Alles is hier versierd in de kerst sfeer. En wij maar lopen te zweten. Blij als we een stukje schaduw hebben!

Tot snel weer!xxxxx

• 03 December 2012 - 12:47

José:

Hallo!
    Jullie doen heel wat geschiedenis op zo, zal zeker enorm indrukwekkend zijn.
    Ben ook heel benieuwd hoe jullie de tunnels ervaren.
    De drijvende markt lijkt mij ook weer een aparte ervaring. We horen en zien
    het wel weer.
    Sinterklaas, was gezellig, het blijft een aardige man. De informatie die hij van pietje
    Rianne had gehad, was goed. (Voor Rianne: Niet de envy is het geworden, maar de rush. Ook heerlijk!)
    Op naar de (witte ? ) Kerst!
    Een goede reis naar Mekong Delta. Veel plezier.
    xxxx

• 03 December 2012 - 13:47

Anja Broekhuizen:

Hoi Jelle&Riannne,

Toevallig keek ik net op jullie reisverslagen!
    Ja wat een stad he Ho Chi Min City, en wéér al die brommers.....
    Wij waren ook echt héél erg onder de indruk van het oorlogsmuseum, die foto's brrr, moest een traantje weg pinken.
    De tunnels vonden wij ook echt een hele bijzondere ervaring en natuurlijk heel typisch Vietnamees.
    Nog een fijne reis verder, geniet maar lekker van de warmte want hier sneeuwt 't!
    Hebben jullie eigenlijk Rudy nog gesproken/gezien of was hij nog in Australie?
    Nu nog veel plezier en tot ziens!!!
    Kees Anja Leon Tessa ( Ilse zit in Brazilie he)

• 03 December 2012 - 17:32

Toon:

Hallo Rianne en Jelle,
    Bij jullie is het heel erg warm, hier is het heel erg koud.
    Ik heb een gezellige verjaardag gehad, vrijdagavond gevierd, en zondagmiddag Sinterklaas gevierd en mijn verjaardag nog eens dunnetjes overgedaan met Thim, Lukas, José, Ine en Henk.
    Met jullie doen we het als jullie terug zijn.
    Heel veel plezier, uitkijken en tot ziens.
    Groetjes
    Toon

• 04 December 2012 - 10:06

Carla:

Hoi Liefies,

Super, om jullie verslag weer te lezen. Gek gevoel geeft het:, jullie in de zon, wij hier in het even witte, koude kikkerlandje! Gek lijk mij het, om kerstversieringen te zien, als het van dat warme weer is.
    En heel indrukwekkend dat het oorlogsmuseum jullie zo geraakt heeft.
    Veel plezier vandaag weer!!!

Tot hoors,
    liefs Carla x

• 04 December 2012 - 10:06

Carla:

Hoi Liefies,

En heel indrukwekkend dat het oorlogsmuseum jullie zo geraakt heeft.
    Veel plezier vandaag weer!!!

Tot hoors,
    liefs Carla x