Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Hoi an

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 December 2012 | Vietnam, Hoi An

Allereerst: Toon gefeliciteerd!

Hoi,
Daar zijn we weer.
Eergisteren hebben we een scooter gehuurd en buiten de stad getourd ( op eigen gelegenheid). Veel indrukken gekregen. Door de woonwijken gereden,rijstvelden,begraafplaats etc. Aan een riviertje hebben we op bamboestoelen even wat gedronken. In de rivier stond een vrouw, die waarschijnlijk waterplanten aan het vissen was en deze vervolgens in een emmer deed. Ze stond tot haar kin in het water. Prachtig om te zien. Vervolgens kwamen twee kajaks aan die een visnet uitgooide en vervolgens weer binnen haalde. Leuk om te zien!

Smiddags hebben we een verlaten strandje gevonden en daar even heerlijk gelegen. De zee was echt lekker qua temperatuur.

Gisteren hebben we een stadswandeling gemaakt. Wat een hitte! En was echt niet om uit te houden. Maar wel weer veel gezien. Wel jammer dat dit een commercieel stadje is. Overal moest je voor betalen. Maar wij waren opeens zo dom en begrepen niks. Zo konden we nog veel zien voordat de bewaker ons steeds wegstuurde.

Vandaag hadden we weer een scooter gehuurd om naar my son te gaan. Dit is het " hoogste punt" hier in de omgeving. Na een rit van 50km. Waren we gearriveerd. Jawel hoor we hadden hetin 1 keer gevonden. De weg vinden gaat ons hier goed af. Maar goed,terug naar my son. Hier zijn allemaal ruines te bekijken. Wat "geweldig" ! We hebben af en toe een overgebleven steen of rotsblok gezien, alles is plat gebombardeerd door de amerikanen. In demiddag hebben we maar weer ons mooie strandje opgezocht. Hier hebben we nog even hints gespeeld met een dove vietnamese man. Prachtig. Hij verteldeons in het zand de geschiedenis van vietnam en over zijn gezin.

Vanavond ons laatste avondje hier. Morgen ochtend nog even lekker in de zon aan het zwembad liggen. Begin van de avond vliegen we naar ho chin minh ( saigon).

Toon fijne verjaardag nog! Wij nemen er vanavond 1 ( of meer) op jou.

Xxxx

• 01 December 2012 - 14:14

Carla En Cees:

Hoi Liefies,

Fijn, wat van jullie te hebben gehoord!! Zo te horen vermaken jullie je prima. Prachtig om te lezen hoe de mensen daar leven. Heel wat primitiever dan wij dit doen. Leuk dat jullie zoveel ondernemen en bezichtigen.
    Lekker om dit met een scooter te doen. Je ziet veel en komt ver en lekker verkoelend.
    Genieten jullie nog maar lekker vandaag en voor morgen een goede reis naar Saigon.

ps. Jelle,ik ben net terug van de voetbal
    ELINKWIJK-dovo...........3-0
    gr.en xxxx de Dommels

• 01 December 2012 - 14:53

José:

Hoi Rianne en Jelle,

Namens Toon hartelijk dank voor jullie felicitaties!

De indrukken die jullie op doen zijn we heel divers, veel cultuur maar ook ontroerend zo te lezen.
    Ook de ontmoeting met die dove Vietnamese man is bijzonder.
    Geniet lekker van de heerlijke zon.
    Wij hebben al een keertje de ruiten van de auto schoon kunnen krabben.
    Een hele goede reis naar ho chin minh. Ik ben benieuwd wat jullie straks daar allemaal weer beleven.

Heel veel liefs xxxx
    José en Toon

P.S. Tante Ine en Ome Henk volgen jullie reisverhalen in Nijmegen ook op de voet.
    Een dikke knuffel van hen.

• 02 December 2012 - 18:13

Tante Ine En Ome Henk:

Lieve Rianne en lieve Jelle,

Wij zijn vanmiddag bij mama voor de Sinterklaas. De laatste berichten van jullie hebben wij net gelezen.
    Wat fijn dat wij zo weten wat jullie allemaal meemaken. Wij zijn weer helemaal gerustgesteld en vinden het fijn dat jullie zo genieten.

Wij hopen dat jullie nog mooie dagen tegemoet zien, en wensen jullie nog een hele fijne vakantie en hopen jullie in goede gezondheid terug te zien!

heel veel liefs,
    tante Ine en ome Henk xxxx