Tulamben en Candidasa - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Tulamben en Candidasa - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Tulamben en Candidasa

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Augustus 2013 | Indonesië, Candidasa

De dolfijnen vielen een beetje tegen. Ochtends om 0545 gingen we de boot op. De schipper (lokale man genaamd Ben), ging naar links toen we eenmaal op zee waren aangekomen. Na heel lang varen en nog steeds geen dolfijnen gespot te hebben, maar naar de andere kant gegaan. Dat was zo'n 30min varen. Toen we daar aankwamen was er een grote massa van boten. Waren niet de enige dus! Af en toe zagen we schooltje dolfijnen voorbij komen, maar we hadden het minder massaal verwacht (daarom waren we ook eerder dan de andere boten vertrokken). Daarom ook weinig fotos of filmpjes kunnen maken. Maar we hebben ze iig gezien. De rest van de dag een chauffeur geregeld om ons naar talumben te brengen en gechilled aan het zwembad.

Volgende dag redelijk vroeg op om rond 0800 met de chauffeur richting talumben te gaan. We waren er rond 1030 uur, maar konden helaas nog niet inchecken. Toen maar stukje vd stad bekeken (klein) en snorkel sets gehuurd. Ik ben toen gelijk gaan snorkelen (verkennen) en Rianne is in de zon gaan liggen. Na de lunch samen gaan snorkelen! Wat ontiegelijk prachtig onder water. Van blauwe, groene, gele vissen tot koraal en zeesterren, helemaal top. Ook de GoPro meegenomen onder water en heel veel filmpjes gemaakt. Moet nog wel even oefenen met niet te dichtbij zwemmen en recht houden! Maar daar heb ik nog tijd zat voor!

De volgende dag sochtends vertrokken naar candidasa. Was voor de chauffeur wat lastig om het hotel te vinden, maar gelukkig toch gelukt. Rest van de dag voornamelijk dingen geregeld, oa boottrip naar de Gillis (erg weten af te dingen), gepint (ja met riannes pas= thanks jose) en wilde beklimming op de volkaan gaan doen. Helaas vonden we dit laatste te duur. Vooral omdat ik blaren op mijn voeten heb (klote snorkelset) en we ook de tijd konden gebruiken om andere dingen te zien. Toen dus maar scooter gehuurd voor vandaag.

Vandaag dus met de scooter op pad geweest. Erg vaak verkeerd gereden, maar daardoor op mooie plekken geweest oa tempels, rijst terrassen en vleermuis grot. Morgen vroeg met de boot naar Gili Air! Schijnt prachtig te zijn. Daar veel duiken en natuurlijk mijn verjaardag vieren!!! Weet alleen niet of we de komende dagen internet hebben, aangezien er daar bijv. ook al geen auto's rijden!

Jullie horen van ons.

Ps. Er worden nu 2 filmpjes naar deze site geüpload.

Xx Rianne & Jelle

• 27 Augustus 2013 - 12:18

José:

Ha, daar zijn jullie weer!
    Weer veel moois gezien zo te lezen! Morgen naar Gili Air. Kunnen jullie eens kijken of de verhalen van Patrick kloppen (dat zal best wel). Geniet er lekker van.
    Jelle alvast van harte gefeliciteerd! Ook namens Toon, Tante Ine en Ome Henk.
    Wij zullen er een borrel opnemen.
    Tot later.
    xxxx José

• 28 Augustus 2013 - 05:44

Winfried:

Hallo Jelle,

Gefeliciteerd neem een biertje en een portie nassi van ons.

Jammer dat het dolfijne spotten een beetje tegen viel.
    Maar het duiken maakt het weer goed zie ik .

Geniet er lekker van groetjes van ons.

Winfried en Carola

• 28 Augustus 2013 - 22:06

Carla En Cees:

Allereerst Jelle, ontzettend gefeliciteerd met je verjaardag!! Een super mooie dag toegewenst, samen met Rianne in het verre Bali. Voor me gevoel ben je toch heel dicht bij ons hoor!!! Wij drinken om 00.00uur een borrel op nog heel veel gezonde en gelukkige jaren!

Wat een prachtig verhaal weer! Super dat jullie ook dolfijnen hebben gespot. Wat een prachtige dieren zijn het! Wij hebben in de straat van Gibraltar honderden dolfijnen gezien. Veel met jongen. Het was voedertijd dan zijn ze beter te spotten. We hebben genoten.
    We zijn heel benieuwd naar jullie filmpjes. Kunnen het hier niet geopend krijgen.

Heel veel liefs vanuit Andalusie!
    Liefs en voor jullie allebei een dikke knuffel.