Kuta, Tanah Lot en Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Kuta, Tanah Lot en Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Kuta, Tanah Lot en Lovina

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Rianne

23 Augustus 2013 | Indonesië, Lovina

Hier (eindelijk) weer een berichtje van ons. Dit maal vanuit lovina.

Laatste bericht was nog vanuit jimbaran. Daarna zijn we naar kuta gegaan. In kuta waren we eigenlijk van plan om de stad te bezichtigen en evt uit te gaan. Maar er moesten ook een aantal dingen gedaan worden: nieuwe iPhone/ipad kabel (oude is kapot gegaan) en misschien nog wel wat belangrijker: pinnen! Dit laatste lijkt een makkelijke opgave, maar helaas was dat niet zo. Vanuit Vietnam waren wij nog gewend dat we alleen konden pinnen bij automaten waar maestro opstond. In totaal hebben wij 3 automaten gevonden die een maestro logo erop hadden, echter hebben wij bij geen 1 kunnen pinnen. Toen maar de creditcard geprobeerd en dit werkte meteen. Dus we hadden iig geld! Nog 1laatste keer bij een niet-maestro proberen en je raad het al, hij werkt! Dus volgende x eerst overal proberen ipv zoeken naar een maestro logo. De iPhone kabel hadden we btw wel in de eerste winkel! Savonds paar kroegen in geweest aangezien kuta het uitgaans gebied is van bali.

De volgende dag naar tanah lot. We hadden echter nog geen vervoer geregeld, maar dit ging gelukkig heel snel. Eenmaal daar aangekomen (en Rianne kots misselijk) zijn we de tempel gaan bezoeken. Stukje door het water om daar met het heilige water ons gezicht te wassen, om daarna op ons voorhoofd een "stempel" van rijst te krijgen en een bloem achter ons oor. Ook de heilige slang gezien. De rest van de middag ongeveer 2 uurtjes aan het zwembad gelegen want savonds zou de zon ondergaan boven de tempel (en dus ook achter de zee). Wij extra vroeg vertrokken om een mooi plekje te bemachtigen (scheen mega toeristisch te worden savonds) op een terras die vanaf hogerop uitkeek op de tempel, de zee en de zon. Werkelijk prachtig allemaal!

De volgende dag een Prive chauffeur gehuurd om vanuit de tanah lot naar lovina te komen. Onderweg nog naar een andere tempel, rijstvelden, bratanmeer met tempel op het water en een waterval geweest! Super leuke dag. Uurtje of 1700 kwamen we in lovina aan. Savonds nog door de stad gewandeld en daarna bij het hotel restaurant gegeten (helaas weinig andere restaurants in de buurt).

Vandaag besloten om niet een taxi te pakken naar een boeddhistisch klooster en "hot water springs", maar om dit zelf te doen op de scooter! Was weer een leuk stukje rijden en vooral de tempel was heel mooi. Daarna weer gaan zoeken naar een plek om te pinnen. Dit was wederom een drama!! Schijnbaar doen de ING passen het hier niet (nog geen 1 gevonden die werkt, zowel onze als riannes rekening), maar de Rabo van Jelle wel! We hebben gelukkig dus wel genoeg geld om nog meer te beleven!!

Zojuist een lokale aangesproken die ons morgen ochtend een tour geeft om de dolfijnen te bekijken! Kan ik eindelijk de GoPro goed testen:) helaas wel al om 05.30uur op! Ben beniewd naar morgen. Voor de rest van de dag lekker chillen bij het zwembad!

Xxx van ons

• 23 Augustus 2013 - 12:06

José:

Hé hallo, leuk om jullie belevenissen te lezen! Jullie zullen ook best mooie foto's genomen hebben. Wil het wel eens zien, die stempel en die bloem. Zo te lezen wordt het dus een goedkope vakantie ;-). Ben benieuwd naar morgen wat jullie meemaken bij de dolfijnen. Geniet er lekker van!
    Groetjes, xx José

• 23 Augustus 2013 - 12:24

José:

Bedankt voor jullie uitgebreid berichtje!
    Ook heel veel groetjes van tante Ine en Ome Henk, xx

• 23 Augustus 2013 - 16:37

Lianne:

Hoi, uit interesse jullie stukje gelezen omdat ik er ook net ben geweest. Probeer te pinnen bij ATM's van de mandiri bank. Dat is de enige bank in Indonesië die nog een contract heeft met maestro. Ze zitten overal en vaak in supermarkten. Bij ons werkt het altijd met gewone pinassen. Succes!

• 23 Augustus 2013 - 20:30

Carla:

Hoi schatten,
    Super leuk om jullie verslag te lezen en wat een gedoe met het pinnen!
    Gelukkig is het gelukt. ING schijnt vaker een probleem te zijn.
    Fijn dat jullie zo genieten van al het moois en geweldig dat jullie morgen dolfijnen gaan bekijken.
    Ben benieuwd naar jullie foto's straks!

Veel plezier!!
    Liefs van ons!! XX

Wij vertrekken morgen naar Andalusië!
    We hebben er zin in!!

• 24 Augustus 2013 - 05:09

Winfried:

Hallo Rianne en Jelle,

Dit zijn leuke belevenissen,zo kan je goed sparen Rianne was vroeger ook al goed om geld over te houden op vakantie.
    Ik ben benieuwd wat jullie vinden van het dolfijnspotten,
    Groetjes Winfried

• 24 Augustus 2013 - 20:56

Wietse:

Hallo,

Het lijkt erop dat jullie het erg naar jullie zin hebben, mooi!
    Leuk om de cultuur weer in een ander land proeven.
    Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden om met Dolfijnen te zwemmen, en natuurlijk naar de made by Go Pro movie!

Groeten,

Wietse