Wat een dag.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Wat een dag.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Wat een dag..

Door: jelle en rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 November 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we gaan reizen vanaf Bangkok via kanchanaburi naar rivet kwai. Wij dachten, doen we wel even. Dat viel tegen!!!

Eerst een taxi naar "southern bus terminal". Opeens zegt de chauffeur: we zijn er, khao san road! Uhh we moeten de bus pakken richting kanchanaburi. Wil je naar kanchanaburi? Ja, uhh nee. Ja we willen maar met de bus!! Na veel mensen vragen die voorbij kwamen lopen (zo gaat dat in thailand, vraag het iemand en die gene gaat het voor je uitzoeken) zijn we dus na 1.30uur bij de bus terminal aangekomen. Gelukkig kwam de bus er snel aan. De reis zou ongeveer 2 uur duren. Maar het duurde maar, en duurde maar en wij natuurlijk geen idee waar we eruit moesten!!! Maar na ruim 3uur zijn we op het station van kanchanaburi aangekomen. Daar bij een tentje snel gegeten om daarna door te gaan naar river kwai. Niet wetende dat het ruim 60km was!! Pff en nu? Taxi is te duur. Bus kan maar welke? En waar er uit? Natuurlijk kwamen er gelijk weer 5 Thaise op ons afgelopen (zonder te vragen) om uit te leggen waar we heen moesten. Waarom kan dat in nl niet?! Wij in de bus (hele gare zonder airco met 35graden) richting het hotel. Maar wederom, waar moeten we er uit?! Dit keer was het niet het eindstation. Dus toen maar weer een paar Thaise ingeschakeld om te helpen. Maar telkens als je het adres (in het Thais) lied zien vh hotel, knikten ze alleen maar ja. Bedoelen ze ja ik zeg wanneer je er uit moet, of dat we in de goede bus zaten? Uiteindelijk zagen we en bord vh hotel met 1km. Dus wij uit de bus, backpack op en gaan. 1 km was natuurlijk veel meer. In de fucking middle of nowhere met een zware tas. Maar na veel uitwijken van honden en slenteren, kwamen we bij het hotel. Wow!!! Wat mooi. Hotjes OP het water en een super uitzicht. Echt helemaal super. Jammer dat we geen foto kunnen posten!

Wij gaan nu even lekker genieten van er eten en 1 drankje. Nou ja; op 1 been kan je niet leven toch? Tenminste dat zei opa van Rianne altijd (heeft Rianne t altijd over)!

Alles dus top hier.

Dikke kus Jelle en rianne

• 14 November 2011 - 12:31

Jose:

Wat een dag, maar na alle inspanningen wordt hij dus wel beloond!

En zeker..... kan je op de verjaardag van de opa van Rianne niet op één been leven, dus proost!

Het is hartstikke fijn jullie zo te kunnen volgen.
    Bedankt en xxxx

• 14 November 2011 - 16:51

Winfried & Carola:

Mooi dat jullie dit soort avonturen meemaken, het kost een hoop inspanning, maar dan heb je, uiteindelijk, ook wat, en onderweg dus tegen veel behulpzaamheid 'aangelopen' letterlijk bijna wat we zo lezen, dat is wel super zeg, wat fijn dat mensen spontaan zo reageren en zo begaan zijn! Geniet maar lekker, kom bij, en proost!
    Liefs van ons,
    Win & carool xx

• 14 November 2011 - 18:42

Cees En Carla:

Hoi Liefies,

Jullie herbeleven jullie reis van vandaag waarschijnlijk in jullie dromen. Prachtig, spannend avontuur!!! Kon jullie niet eerder mailen. Het is hier nu 19.30uur.
    Knap, dat jullie dit zo ondernomen hebben! Volgens mij zijn het super aardige mensen daar en hebben jullie het geweldig naar jullie zin. Dromen jullie maar lekker verder!! welterusten en morgen weer een fantastische dag!

liefs Cees en Carla xxxxx

Ps. VVJ - Elinkwijk 1-3