Cameron Highlands (Tanah Rata) - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Cameron Highlands (Tanah Rata) - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands (Tanah Rata)

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 Augustus 2014 | Maleisië, Tanah Rata

Gisteren werden we wakker om te ontdekken dat onze kleding die buiten aan de waslijn hing, was gestolen. Erg balen! Daarna zijn we met de bus naar Cameron Highlands gegaan. Toen we daar aankwamen viel gelijk de kou op. Toch wel een extreem verschil met Kuala Lumpur en Taman Negara. We zijn daar even door het stadje gaan lopen en hebben wat gegeten.

Vandaag zijn we begonnen met een wandeltocht. Dat was even bikkelen zeg! Ruim 5km door de bergen klimmen en door de dichtbegroeide bossen. Veel modder, takken en bladeren waardoor het erg glad was. Smalle paden waar we op handen en voeten naar boven moesten klimmen! Over de tocht bijna 3uur gedaan en niet weten waar het einde was. Ook helemaal niemand tegen gekomen.

Eenmaal terug wilde we ook naar de theevelden. Echter was dit ruim 2km heen en dat ook weer terug. Rianne kwam met het geniale idee om een scooter te huren. Dit hebben we dus gedaan. Daardoor konden we ook een stuk verder weg naar nog grotere theevelden. Erg mooi om te zien allemaal! Ook nog een stadje bezichtigd en daar lekkere gebakken bananen en gegrilde mais op.

Zo lekker vroeg slapen. Morgen een reisdag naar Pulau Perhentian Besar (Google het maar).. Waar we hoogs waarschijnlijk geen WiFi hebben. Hou er dus rekening mee dat jullie een weekje niets horen.

Alles nog steeds top dus.

Liefst Jelle en Rianne

Ps. Er is morgen weer een bezichtiging op de Barmsijs!

• 28 Augustus 2014 - 23:50

Carla :

Hoi Jelle en Rianne,

Wij zijn net terug uit Kreta (vannacht 2 uur) en vanmorgen lazen we twee prachtige verslagen van jullie. Super mooie verhalen! Wat hebben jullie veel gelopen zeg! Logisch dat jullie pijntjes hebben. Daar in tegen hebben jullie wel heel veel moois gezien. Wij zijn nu al benieuwd naar de foto's en jullie belevenissen.
    Balen van jullie kleding maar goed dit is vervangbaar. Waarschijnlijk zijn de dieven er blij mee.

Voor jullie is Jelle nu al jarig. Voor ons over enkele minuten. Gek hoor!
    Jelle, heel hartelijk gefeliciteerd met je alweer 27e verjaardag! En hele fijne, bijzondere verjaardag toegewenst voor jullie samen!
    Jullie zijn heel veel kilometers van ons vandaan, maar toch voelt het voor ons heel dicht bij!
    Als ik (ma) dit schrijft liggen jullie lekker te slapen, wij nemen om 0.00uur een borrel op weer een gezond en gelukkig nieuw levensjaar en met de allerbeste wensen!

Heel veel liefs en dikke knuffels voor jullie van pa en ma XX

• 01 September 2014 - 19:40

Winfried:

Hallo Jongelui,

Dit scheelt weer schouwen voor jullie vooral de kleding van Rianne is erg zwaar!!!
    Ik neem aan dat de wandelschoenen niet weg zijn
    Jullie zien ieder geval weer hele mooie plekjes van de wereld

Groetjes Winfried