Kuala Lumpur & Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur & Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rianne Sprenger - WaarBenJij.nu

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur & Taman Negara

Na een ruim uur vertraging vertrokken we eindelijk vanuit Schiphol. Gelukkig hadden we dit keer geen haast om de volgende vlucht te halen, want we hadden een directe vlucht naar Kuala Lumpur. Na 1 serie en 1 film gekeken te hebben, zijn we allebei redelijk vaak in slaap gevallen. Helaas wel last van een huilende baby op 1 rij achter ons.

Een stukje later dan gepland kwamen we dus aan op het vliegveld. Daar een taxi gepakt naar ons hotel. Het hotel viel op het eerste gezicht een beetje tegen. Een kamer welke bestond uit: bed, mini koelkast en airco. Ja je leest het goed, geen toilet en geen badkamer op de kamer. Daarvoor moesten we de gang door om in een ruimte te komen waar de badkamers van de boven verdieping waren. Gelukkig waren het wel privé badkamertjes. En dan hebben we zelfs nog een deluxe kamer.. Maar voor de rest viel het allemaal mee.

Daarna zijn we de stad in gegaan. Gelukkig was de ligging vh hotel top. Eerst even gelopen en daarna wat stokjes met gestoomde visballetjes gehaald bij een kraampje. Hier maken ze de krab ballen ook echt met krab (zelfs incl schaar er nog in). Heerlijk! Daarna uit eten geweest. Ook lekker. Toen we gegeten hadden zijn we richting de uitgaansstraat gegaan. Overal vuurwerk! Geweldig. Was nergens echt super leuk binnen en erg duur (8€ voor biertje). Dus daarna naar hotel gegaan.

De volgende dag zijn we de stad gaan doorlopen. Twee verschillende routes op 1 dag. Was uiteindelijk misschien iets te veel vh goede. Ik (Jelle) heb 3 blaren op mijn rechtervoet en Rianne last van haar heup. Wel heel veel leuke en mooie dingen gezien. Ook de reis voor de volgende dag geregeld naar taman negara. Helaas begon het rond 1530 uur te regenen en wilde het de rest vd dag niet echt meer stoppen. Savonds dus overdekt gegeten. Ook niet te laat gemaakt want de dag erna moesten we vroeg op.

De wekker ging gisteren om 0630 omdat we een uur later opgehaald werden. Eigenlijk tussen 0730 en 0800. Meestal is dit in Aziatische termen na 8uur, maar vandaag was de chauffeur er al voor half acht. Was even haasten dus! Daarna eerst met de mini bus. De chauffeur nam een shortcut omdat er file stond maar toen stond er opeens een partytent op de weg. Toen moest ik uitstappen om de tent omhoog te houden, anders kon de bus er niet onderdoor! Rianne lag dubbel vh lachen natuurlijk. Daarna met een grote bus in 3 uur naar Jerantut gereden om te lunchen. Daarna nog half uur met de bus om uiteindelijk bij de boten uit te komen. Na een uur wachten in de boot gestapt en nog 3 uur gevaren richting Kuala Tahan (Taman Negara). Rond 1700 uur waren we er eindelijk. Toen even ingecheckt en gaan eten. Savonds hadden we een nachtwandeling door het oerwoud (taman Negara is oudste oerwoud van de wereld) in de regen. Lekker met blaren en de heup! Maar uiteindelijk niet veel wilde dieren gezien. Voornamelijk insecten en reptielen ( slang, Schorpioen, wandelende takken, spinnen etc).

Vandaag eerst de canopy walk gaan beklimmen. Dat is de langste towerbridge vd wereld. Daarna nog meer trappen op op uiteindelijk op een erg hoog punt te komen. Bij elkaar zo'n 4.5km. Smiddags eerst naar de Orang Asli.. Dat is een bevolking die echt nog leeft op de aboriginals manier. Wel mooi om te zien. Daar zelf ook vuur gemaakt met hout en touw. Ook hun wapen uitgeprobeerd (schietbuis). Ik was de enige uit de groep waar het vuur maken bij lukte! Rianne schoot het beste! Beetje competitie hè?! Daarna gaan racen met de boten. Echt zeiknat geworden. Al bij al een super tour! Echt alles was leuk om te doen. Natuurlijk wel beetje toeristisch, maar wat wil je anders?!

Morgen gaan we met de bus naar de Cameron Highlands. Zo eerst even hapje eten.

Kus Jelle en Rianne

Ps. Dit bericht had ik gisteren al gemaakt, maar door geen internet en telefoonverbinding heb ik m nog niet erop kunnen zetten.

• 27 Augustus 2014 - 21:22

Winfried:

Hallo Rianne en Jelle.

Mooie ervaringen lees ik al.
    Geniet ervan.
    zie jullie volgend verslag te gemoed

Groet Winfried en Carola